Dag 4: Kamyanets-Podilsky - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Marieke Droogsma - WaarBenJij.nu Dag 4: Kamyanets-Podilsky - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Marieke Droogsma - WaarBenJij.nu

Dag 4: Kamyanets-Podilsky

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Juli 2009 | Oekraïne, Kiev

De treinreis viel helaas niet zo goed. ’s Ochtends had ik diarree en daarna voelde ik me heel erg opgeblazen en misselijk. Gelukkig was het hotel dichtbij en konden we direct op de kamer. Daar heb ik eerst nog even wat gelegen, rijstwafeltjes gegeten en tv gekeken.
Gelukkig ging het ’s middags weer beter en konden we nog een kijkje nemen in Kamyanets-Podilsky.
Kamyanets-Podilsky is een heel apart stadje. Om het oude stadscentrum heen loopt een riviertje in een diepe kloof, waardoor het helemaal afgesloten is van het modernere deel met allemaal flats. Het oude stadscentrum is net een soort museum, met oude gebouwen en kerken van verschillende bouwstijlen. Sommigen zijn keurig gerestaureerd, waarschijnlijk met hulp van Unesco, (het oude centrum staat sinds kort op de werelderfgoedlijst) terwijl andere er heel vervallen bij staan. Op de enige toegangsweg die niet door de kloof gaat, staat nog een groot Middeleeuws fort om de inwoners tegen vijanden te beschermen. Als je er zo rondloopt kan je je heel goed voorstellen dat dit in de Middeleeuwen een welvarend stadje was, doordat het zo moeilijk aan te vallen is.