Dag 15: Simferopol, Kiev Boryspil, Schiphol; THUIS - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Marieke Droogsma - WaarBenJij.nu Dag 15: Simferopol, Kiev Boryspil, Schiphol; THUIS - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Marieke Droogsma - WaarBenJij.nu

Dag 15: Simferopol, Kiev Boryspil, Schiphol; THUIS

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Augustus 2009 | Nederland, Leeuwarden

De laatste dag van de vakantie alweer! De laatste week is echt heel snel voorbij gegaan en vanochtend zat ik dan aan mijn laatste ontbijt in Oekraïne: havermoutpap, worstjes en een droog smakeloos broodje.
Eerst had ik alvast mijn koffer ingepakt, om niet te laat te komen. Alles paste er gelukkig goed in, dus ik kon al mijn Ruslana-cd’s meenemen!
We gingen eerst met zijn allen in een busje, dat ons naar het vliegveld zou brengen. Althans dat dachten wij! De buschauffeur had ons namelijk de vorige keer opgehaald van het treinstation, dus hij dacht dat hij ons daar ook weer heen moest brengen! Toen de reisleidster op het treinstation echter een vliegtuig nadeed, had hij door, dat we graag naar het vliegveld wilden! We waren mooi op tijd en het vliegveld was niet zo heel veel verder weg, dus we hadden ruim genoeg tijd om het vliegtuig te halen. Het vliegveld van Simferopol is niet erg groot, dus je moest je bagage afgeven aan een meneer, die het dan in een aparte ruimte zette, voordat het in het vliegtuig kwam. We moesten een klein stukje lopen naar het vliegtuig, waarvan de motors al aan het warmdraaien waren.
Het vliegen zelf ging best oké. Ik ben niet zo dol op vliegen, en zo nu en dan kwamen mijn gevoelens van omhoog of omlaag gaan, absoluut niet overeen met wat ik uit het raampje kon zien. Het was nogal bewolkt, dus verder heb ik niet veel kunnen zien, maar de landing was toch wel even schrikken. Tijdens het landen kwam er namelijk ineens rook in het vliegtuig; een soort koude wittige rook, die niet veel hoger kwam dan mijn knieën. Maar toch was dat even raar: rook in het vliegtuig!
Maar de stewardess stak haar duim op en bleef rustig zitten, waarna het vliegtuig ook keurig geland is! Op Kiev Boryspil hadden we nogal wat overstaptijd en hebben we even rustig geluncht in een restaurant.
Tegen de tijd dat we klaar waren met inchecken, handbagage controle en douane, hoefden we nog maar een kwartiertje te wachten tot we gingen boarden.
De vlucht terug verliep heel soepel, geen turbulentie, geen rook! Bij de landing hadden we dit keer mooi uitzicht over het IJsselmeer en we konden ook nog een ander vliegtuig op een andere baan van Schiphol zien landen!
Daarna moesten we afscheid nemen van de groep en konden we ieder onze eigen weg naar huis nemen.
Wij werden opgehaald door mijn moeder en mijn broer, dus onderweg naar Leeuwarden konden we alvast wat bijpraten. ’s Avonds hebben we nog wat foto’s laten zien en het was al vrij snel laat. Ik was echter helemaal over de slaap heen en ben pas om een uur of twee ’s nacht naar bed gegaan!

Dit was dan het slot van een hele speciale, maar vooral hele mooie reis! Ik zou het liefst meteen nog een keer gaan! Ik zal het in ieder geval nooit vergeten en ben erg dankbaar dat ik deze reis al op mijn 17e heb kunnen maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leeuwarden

Marieke

Dit jaar ga ik drie maanden in Sint-Petersburg studeren en om iedereen in Nederland op de hoogte te houden zal ik af en toe deze blog updaten met wat foto's en verhalen.

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 22033

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Stage op de ambassade in Oekraïne

02 Februari 2013 - 02 Mei 2013

Semester in Sint-Petersburg

10 April 2013 - 17 April 2013

Egypte

15 Augustus 2009 - 22 Augustus 2009

Stockholm Junior Water Prize

18 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Rondreis Oekraïne

Landen bezocht: