Kiev - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Marieke Droogsma - WaarBenJij.nu Kiev - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Marieke Droogsma - WaarBenJij.nu

Kiev

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Juli 2009 | Oekraïne, Kiev

Dit is dan mijn eerste verslag vanuit Kiev. Zondag stonden we al vroeg op en Jelmer bracht ons met de auto bij Schiphol. Daar was het niet heel druk, dus we hebben nog een tijd zitten lezen. Daarna het vliegtuig in, maar we hadden veel last van turbulentie, dus dat was niet heel prettig. Vlak voor de landing hadden we nog even mooi uitzicht op Kiev en de Dnjepr.
Toen we het vliegtuig uitstapten, kwamen we direct in de hitte: 32 graden. Dat was wel even anders dan in Nederland. Daarna moesten we een formulier voor de douane invullen en na paspoortcontrole konden we door.
Nadat we de bagage opgehaald hadden, gingen we met de bus naar Kiev toe. Het asfalt was maar liefst 44 graden! Bij het hotel, kregen we een kamer, gelukkig een met gescheiden bedden. 's Avonds gingen we eerst uit eten met de groep bij een Oekraiens restaurant. Ik heb Borsjtsj genomen en het leek nog best aardig op wat ik thuis een keer heb gemaakt!
Daarna hebben we nog even lekker langs Chresjatyk gelopen, en op een bankje gezeten. Ik ben er nu wel achtergekomen dat dat een grote hobby is van veel Oekraieners, zeker wanneer het zulk warm weer is; lekker op een bankje zitten.
Slapen op een hotelkamer van 30 graden ging echter wat minder...

De volgende ochtend zijn we er met zijn tweeen op uit geweest. Kiev is een mooie stad met brede boulevards en veel bomen, parkjes en bankjes. Het was een enorm hete dag, 's avonds om 7 uur was het nog 34 graden! dus het viel niet mee om de heuvels op te gaan. 's middags hebben we ook nog even verkoeling gezocht bij de Dnjepr. 's Avonds begon de wind aan te halen en werd het steeds koeler, na een onweersbui was het al weer flink afgekoeld en hebben we een stuk beter geslapen.

Vanochtend zijn we met de groep naar het holenklooster geweest, erg veel mooie kerken, deun op elkaar. Ook in de grotten nog even geweest.

Maar mijn internet tijd zit er bijna op, zometeen naar het station voor de nachttrein naar Kamyanets-Podilsky! Groeten aan iedereen ook van mijn vader!

• 21 Juli 2009 - 19:14

Mama:

wat fijn dat je zo van Kiev genoten hebt en zoveel hebt gezien.
    in gedachten liep ik met jullie over de boulevard met de mooie bomen en zaten we op een bankje lekker te kletsen
    xxxxvan mama

• 22 Juli 2009 - 18:55

Enya:

Waaa leuk!!! Ben nog steeds jaloers op je! heel veel plezier nog!!!!!
    -XxX- vanuit nederland