Dag 2: eerste Jury-interviews... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marieke Droogsma - WaarBenJij.nu Dag 2: eerste Jury-interviews... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marieke Droogsma - WaarBenJij.nu

Dag 2: eerste Jury-interviews...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Augustus 2009 | Zweden, Stockholm

's Ochtends werd ik al vroeg wakker van Hoang Ha, die graag uit bed wilde en om 6 uur wegging. Emily en ik waren toen helemaal wakker en we konden ook niet echt meer gaan slapen want om kwart voor zeven werden de ontbijtbonnetjes langsgebracht. Toen hebben we eerst even kennisgemaakt, en al snel hadden we hele gesprekken.
Na het ontbijt moesten we alle spullen pakken, die we nodig hadden voor de jury-interviews, waarna we met de bus naar Stockholmsmässan werden gebracht. Daar is tijdens deze week ook de 'World Water Week', waar allemaal waterspecialisten van over de hele wereld op af komen en daar praten over water en nieuwe contacten opdoen.
Voor de SJWP was een speciale hal ingericht. Daar stonden als het ware twee 'wanden' die niet helemaal recht stonden, maar met een soort driehoek; voor ieder land één. Daar kon je je posters ophangen. Er stond ook nog een klein tafeltje: daar stond de maquette dan op.
Daarna was het dan wachten tot de jury-interviews begonnen. Er waren drie jury-groepen, dus iedereen kreeg drie keer een interview van een kwartiertje verspreid over twee dagen. Tussendoor moesten we wachten, bij elkaars projecten kijken en er liepen ook wel meer water-experts rond aan wie we ons project uit konden leggen.
De jury-interviews gingen goed! Het is erg leuk om te zien dat zoveel mensen ons project een goed idee vinden en echt geïnteresseerd zijn.
Voor we konden eten, moesten we eerst met z'n allen naar het restaurant lopen. Bijna alle meisjes hadden (hoge) hakken aan, maar de dagen daarna nam iedereen ook zijn eigen gympen mee. We aten pizza en niet iedereen was daar zo aan gewend. Mathijs en ik zaten bij de drie Vietnamese meisjes, en die hadden nogal moeite om met de stompe messen de pizza in stukjes te snijden. Vooral omdat ze überhaupt niet gewend zijn om met mes en vork te eten!
's Avonds hadden we dan nog het "Cultural Cabaret", waarbij iedereen heel kort iets van zijn/haar land moest laten zien, horen, proeven. Dat was heel leuk want Sri Lanka, Chili, Rusland, Vietnam, en nog een paar deden echte volksdansen in klederdracht! Dat was erg leuk om naar te kijken. Wij hebben verteld over Sinterklaas en Nederlandse dropjes uitgedeeld.
Toen we weer naar onze eigen kamers moesten heb ik nog een tijd met Emily geklets en na verloop van tijd werd Hoang Ha steeds opener en vertelde ze dat ze niet kon slapen en trek had, omdat het in Vietnam net ochtend was. Samen konden Emily en ik een stuk beter begrijpen wat ze precies bedoelde. Toch kwamen we er niet uit wat ze met 'kokend water' wilde...

• 03 September 2009 - 20:11

Mama:

wat spannend!
    benieuwd hoe het verder gaat...