Dag 1: reizen en kennismaken - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marieke Droogsma - WaarBenJij.nu Dag 1: reizen en kennismaken - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marieke Droogsma - WaarBenJij.nu

Dag 1: reizen en kennismaken

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Augustus 2009 | Zweden, Stockholm

Mijn eerste reisverslag vanuit Zweden! Vanochtend moesten we al best vroeg opstaan. Na het ontbijt werd Anke nog bij ons gebracht, en reed mijn vader ons daarna naar Schiphol. Want ik moest alweer in het vliegtuig! Dit keer was ik eigenlijk helemaal niet meer zenuwachtig.
In het vliegtuig zat ik naast Mathijs en een andere mevrouw, die we later in de week ook nog tegenkwamen op de World Water Week! We zaten niet bij het raampje en ook nog vlakbij de vleugel, dus heel veel genieten van het uitzicht was er niet bij. Daarom hebben Mathijs en ik maar een potje reis-yahtzee gespeeld. Ik heb beide potjes kansloos verloren, maar het was wel gezellig!
Op het vliegveld hebben we eerst nog wat geld gewisseld, want in Zweden hebben ze nog Zweeds kronen. Daarna werden we door de organisatie van de Stockholm Junior Water Prize (SJWP) naar een busje gebracht. Daar moesten we nog even wachten tot de jongen uit Spanje geland was, zodat die ook meekon. Daarna werden we naar het hostel gebracht. Daar kregen we ieder een kamernummer. Anke en ik slapen niet op dezelfde kamer: ik slaap bij een Vietnamees meisje, en 's nachts zou er nog een meisje uit Israël bij komen.
Na de bagage even gedropt te hebben op de kamers, hebben we even kennisgemaakt met wat anderen. Met de Italianen zijn we nog een eindje door het park voor het hostel gelopen.
's Avonds hebben we gegeten in het hostel: gehaktballetjes en aardappeltjes. Daarna hadden we nog wat kennismaak-spelletjes, om elkaars namen alvast wat te leren, maar dat valt nog niet mee, als je zo'n internationaal gezelschap hebt! Het was verder wel gezellig en na de kennismaakspelletjes hebben we nog even in het café'tje bij het hostel gezeten, en gekletst met de Italianen en de Australische, Slowaakse en nog wel meer mensen. Om een uur of elf gingen we dan allemaal naar onze eigen kamer om de bedden op te maken. Ik had nog steeds niet echt kennisgemaakt met mijn kamergenotes, ook omdat de ene nog moest komen. De organisatie kwam nog checken of iedereen wel zijn bed op had gemaakt, nou dat was bij ons dus niet het geval. Toen hebben ze mij nog geholpen om de andere twee bedden op te maken. Na twaalven kwam het Vietnamese meisje: Hoang Ha, nog binnen en na enen kwam Emily uit Israël. De eerste nacht heb ik dus niet echt super geslapen, ook omdat de bedden nogal kraakten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Dit jaar ga ik drie maanden in Sint-Petersburg studeren en om iedereen in Nederland op de hoogte te houden zal ik af en toe deze blog updaten met wat foto's en verhalen.

Actief sinds 04 Juli 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 21853

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Stage op de ambassade in Oekraïne

02 Februari 2013 - 02 Mei 2013

Semester in Sint-Petersburg

10 April 2013 - 17 April 2013

Egypte

15 Augustus 2009 - 22 Augustus 2009

Stockholm Junior Water Prize

18 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Rondreis Oekraïne

Landen bezocht: